Hírek
2014. December 03. 14:25, szerda |
Helyi
Forrás: Kisalföld
Lázár János többször megígérte, mégsem lesz 2x2 sávos az M85 Csorna után
Csak kétszer egysávos autóút lesz az M85-ös-tudta meg a Kisalföld.
- A kormány kiemelt feladatának tekinti, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolja a gyorsforgalmi úthálózatba. Sopron Nyugatról az osztrák A3-as autópályához csatlakozik, Győr felé pedig Csornáig négysávos autóút épül.- Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter egyértelműen jelentette be ezt többször, több helyen a választások előtt, írta mai cikkében a kisalfold.hu.
A Kisalföld korábban azt írta: Lázár János miniszter a választási kampány hajrájában is hangsúlyozta ezt, sőt, azt is kijelentette: „amennyiben Sopron nem a Fidesz–KDNP jelöltjét választja meg polgármesternek, a kormány nem tudja támogatni a várost". Sopron polgármestere újra Fodor Tamás, a Fidesz–KDNP színeiben, a Magyar Közlönyben ugyanakkor november 26-án az jelent meg, hogy Pereszteg–Sopron–országhatár között kétszer egysávos, Csorna–Vitnyéd között szintén kétszer egysávos gyorsforgalmi út épül meg. A soproniak meglepődtek.
– Az én fülemben még ott csengnek Lázár János szavai. Valószínűleg még ötezer-négyszáz soproni vállalkozóéban is. Sopronnak ugyanis a normális gyorsforgalmi út az egyetlen esélye, enélkül gazdaságfejlesztésről, -élénkítésről nem beszélhetünk. Kétszer egy sáv nem oldja meg a problémákat. Nem ezt ígérték – mondja csalódottan Horváth Vilmos, a Soproni Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
Higgadtan szemlélve kiolvasható a közlönyből ugyan az is, hogy legalább biztosan lesz új nyomsávos gyorsforgalmi 2018-ra, ráadásul a költségvetésből finanszírozva, a Kisalföld szerkesztősége mégis sorra kapja a csalódott olvasói jelzéseket. A lap kérdéseket tett fel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályának, akik azt írták; szakítanak a korábbi elhibázott gyakorlattal, és az elfogadott projektlista „egy visszafogottabb, reálisan finanszírozható, és így megvalósítható projekthalmazt nevesít". Annak műszaki tartalmát pedig „a tényleges igényekhez" igazodva határozták meg a várható fenntartási költségek optimalizálására törekedve.
A konkrét kérdésre, milyen lesz tehát az M85-ös, azt írták: „takarékossági okokból az M85 gyorsforgalmi út első ütemben 2x1 sávos autóútként, külön szintű csomópontokkal épül meg, a későbbi 2x2 sávra bővítés lehetőségének biztosítása mellett. A Vitnyéd–Pereszteg szakasz későbbi ütemezésének oka, hogy a meglévő 85. számú főút itt alig érint települést, és a forgalom is kisebb. A többletforrások várható rendelkezésre állása esetén jó eséllyel meg is valósulhatnak."
A csornai szakaszról a dokumentum megállapítja: „az építés alatt álló szakaszokat a jelenlegi ütemezés szerint 2015 nyarán adják át a forgalomnak. Csorna délnyugati elkerülője jól elő van készítve, a beruházás akár már 2015 első felében indítható lesz. (Mint tudjuk, annak elkészültéig a 85-ös főút forgalma nem tudja elkerülni Csornát) A Csorna–Pereszteg–Sopron (országhatár) szakasz esetében jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány és a környezetvédelmi hatásvizsgálat elkészítése van folyamatban."
További részleteket a kisalfold.hu mai cikkében olvashatnak.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi
Mikulásváró Bősárkányban
Jelentkezési határidő november 27.
2024. November 21. 16:00, csütörtök | Helyi
A Pannon-Víz nevében próbálkoznak telefonos csalók
Felhívás