Hírek
2018. Március 08. 07:00, csütörtök |
Helyi
Forrás: NIF Zrt
Tegnap letették az M85 Csorna-Sopron szakasz alapkövét
2021-ig ígérik a befejezést.
A megépülő 2×2 sávos út jelentősége, hogy a Farádig elkészült M85-öst meghosszabbítva biztosítja a térség és Sopron, valamint vele együtt a város melletti osztrák határ elérhetőségét gyorsforgalmi úton. Így alternatívát jelent az M1-es autópálya mellett Ausztria megközelítésére is.
A fejlesztés illeszkedik a KÖZOP időszak azon céljához is, mely tovább fejleszti a Sopron és Győr közötti közlekedési kapcsolatot.
Sopron városát eddig a jelentős forgalmat bonyolító 85-ös és 84-es számú főúton keresztül lehetett megközelíteni. A nagy forgalom mellett sok volt a baleset, így emiatt is szükségessé vált egy 2×2 sávos út megépítése.
A 171 milliárd forintos beruházás egyike azon fejlesztéseknek, amely tejes egészében hazai forrásból valósul meg. Az 57,45 km hosszú szakaszon 7 különszintű csomópont, 45 hídműtárgy, két az autóutat és a vasutat egyszerre keresztező vadátjáró épül, valamint egy pár komplex és két pár egyszerű pihenő létesül Babótnál, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál. Nagycenken új üzemmérnökségi telep is épül. A beruházás során 16,89 km országos közúti korrekció és új nyomvonalon vezetett út, illetve 134,5 km vadvédő kerítés létesül. A környéken élők komfortérzetének javítása céljából 3 km-en zajvédő fal kerül kiépítésre.
A beruházásnak köszönhetően nő a régió versenyképessége, javulnak az infrastrukturális feltételek. A nyomvonallal érintett további 17 település tehermentesül az átmenő forgalomtól, valamint nő a közlekedés színvonala és biztonsága.
A teljes szakasz négy részre bontva épül meg. Csorna II. – Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti szakasz 20,05 km hosszú, a nyertes kivitelező a Strabag Építő Kft., Starbag AG. és a Belfry PE Kft. alkotta STR-B M85 Konzorcium, a kivitelezés nettó összege: 51.970.713.530 forint.
A Fertőd-Endrédmajor csomópont – Nagylózs közötti szakasz 15,6 km hosszú, a kivitelezést az EuroAszfalt Kft., a SWIETELSKY Magyarország Kft. és Betonútépítő Zrt. közös ajánlattevők végzik nettó 48.149.456.893 forintért.
Nagylózs – Sopron-kelet szakasz 15,4 km hosszú, ezen belül épül meg a Nagycenki Üzemmérnökség is, a kivitelezés nettó költsége 53.093.049.033 forint, a nyertes vállalkozó a Dömper Kft. és a Subterra Raab Kft. által alkotott DS Konzorcium.
Szintén a DS Konzorcium végzi a 6,4 km hosszú Sopron-kelet – Fertőrákos csomópont közötti szakasz kivitelezését nettó 17.782.774.797 forintért.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi
Mikulásváró Bősárkányban
Jelentkezési határidő november 27.
2024. November 21. 16:00, csütörtök | Helyi
A Pannon-Víz nevében próbálkoznak telefonos csalók
Felhívás