Városlista
2025. november 12, szerda - Jónás, Renátó

Hírek

2022. Május 29. 20:08, vasárnap | Életmód
Forrás: mti/illusztráció: pixabay

Átalakultak a tévénézési szokások

Átalakultak a tévénézési szokások

Az elmúlt években jelentősen átalakultak a tévénézési szokások, mivel beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők a tartalmak között egy felmérés szerint,

megváltozott azt is, hogy az emberek hol tévéznek, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. Közölték, a válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: ez a fajta, okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat.

Az elemzés szerint a legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások.

A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig 50 millió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő 11 százalékában hírműsorokat néztek az emberek, és naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő 3 perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is. A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző 50 év felettieknél jelentkezett: 7 perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan 7 óra 11 percet töltöttek a képernyők előtt.

Címkék: felmérés, szokás, tévé

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 12. 07:22, szerda | Életmód

Idén ugyanannyit szánnak a magyarok karácsonyi ajándékra, mint tavaly egy kutatás szerint

Az idén ugyanannyit terveznek költeni a magyarok karácsonyi ajándékra, mint tavaly, átlagosan 75 ezer forintot a Yettel országos reprezentatív kutatása szerint.

2025. November 11. 07:39, kedd | Életmód

November végéig lehet szavazni az Év fájára

November 30-ig lehet szavazni az Év fájára, amelynek három jelöltje a kecskefűz, a hamvas éger és a rezgő nyár - közölte az Országos Erdészeti Egyesület hétfőn az MTI-vel.

2025. November 11. 07:32, kedd | Életmód

AM: új elemekkel bővült a Hungarikumok Gyűjteménye és a Magyar Értéktár

A Hungarikum Bizottság döntése szerint két új érték került be a Hungarikumok Gyűjteményébe, a magyar nyereg és a Pető-módszeren alapuló Konduktív Pedagógia Rendszer

2025. November 08. 19:00, szombat | Életmód

Természetbarát kertgondozás

Vigyázzunk a sünökre!