Városlista

2012. Augusztus 04. 11:00, szombat | Helyi
Forrás: Pántlika Néptáncegyüttes Csorna

Bulgáriában járt a Pántlika

Meghívást kapott a csornai néptáncegyüttes Bulgáriába Kranevo városba, a Black Sea Pearls ( Fekete-tenger Gyöngyei ) fesztiválra.

A csornai Pántlika táncegyüttes a hazai fellépéseken kívül szinte minden évben részt vesz egy külföldi nemzetközi fesztiválon. Az itthoni bemutatkozások, fellépések bevételéből, valamint a táncosok befizetéséből idén is nagyon kellemes utazásban volt része az együttesnek.

- Nagy izgalommal vártuk az utazást, hiszen a Fekete-tengernél még nem jártunk.24 óra buszozás után a tenger látványa felüdülést jelentett,Napjaink nagy részét a homokos tengerparton töltöttük. Mivel a táncosok egy helyen voltak elszállásolva kellemes légkondicionált apartmanokban, a hangulat megalapozott volt.3 este volt fellépés. A helyi csoport mellett felléptek bolgárok, fehéroroszok, valamint a magyar együttes.Két este a szomszédos Albenában, egy alkalommal pedig Gurkovoban adtunk műsort nagy sikerrel.
Gurkovoban egy kedves helyi népszokással várták a csoportot, mint vendéget : kaláccsal, mézzel, sóval!
A közönség minden alkalommal lelkes tapssal fejezte ki tetszését…..
A napok során megismertük az ottani étel, ital specialitásokat. Voltak akik még a cápahústól sem idegenkedtek!
A rövid idő alatt a táncosok egy törzshelyet is találtak maguknak a tengerparti kisvárosban …egy nagyon kedves coctail bárt.Egyöntetű vélemény volt, hogy az árak jóval alacsonyabbak a magyar áraknál, mind az étel, mind az italok terén……….nem hagyhattuk ki a bolgár discot sem.
Látogatást tettünk a Várnába, ahol a csodás belváros és tengerpart mellett megnéztük a katedrálist.

Hazafelé megszálltunk Erdélyben, a csernakeresztúri vendégházakban. Sajnos az útviszonyok miatt késve érkeztünk a kedves kis erdélyi faluba, ahol nagy szeretettel, erdélyi pálinkával, finom magyaros gulyással és fánkkal várták a csoportot az éjszaka közepén. A rövid, de kellemes pihenő után először Vajdahunyadra, majd Dévára vezetett utunk!
Két különböző vár, két stílus! Nagy élmény volt számunkra.
A hetedik nap éjfélre már ismét Csornán voltunk. Ezekből az élményekből, a rengetek fotóból, a kedves történetekből táplálkozunk a következő utazásig ……

Az Pántlika Táncegyüttes ismételten szinvonalasan mutatkozott be egy nemzetközi fesztiválon, képviselték Csornát és Magyarországot Bulgáriában.

Lengyel Ágnes

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. Július 28. 09:00, vasárnap | Helyi

Mi a teendő vízitúra balesetek esetén?

Jótanácsok vízen túrázóknak.

2024. Július 27. 16:00, szombat | Helyi

Milyen a megye közlekedése? Most elmondhatod!

Közlekedni pedig kell! Persze, nem mindegy hogyan közlekedik az ember…

2024. Július 27. 13:00, szombat | Helyi

Önkéntes tűzoltó mentette meg a gólyafiókát

Kiesett a fészekből

2024. Július 27. 09:00, szombat | Helyi

Kérdések a csornai termál tízmilliós marketing szerződésének részleteiről

Nyílt levél a Csorna Projekt Kft igazgatójához.