Városlista
2024. november 25, hétfő - Katalin

Hírek

2020. Június 12. 09:00, péntek | Helyi
Forrás: Közlekedő Tömeg Egyesület

Csorna és Hegyeshalom közt a járványra hivatkozva megszünteti a vonatközlekedést a minisztérium

Csorna és Hegyeshalom közt a járványra hivatkozva megszünteti a vonatközlekedést a minisztérium

Leállították az öt éve villamosított vasútvonalat, a vonatpótló busszal kétszeresére nő a menetidő.

A Közlekedő Tömeg Facebook oldala tette közzé a július 1-től érvényes új vasúti menetrendet, ami megszünteti a vonatközlekedést a Csorna-Hegyeshalom vasútvonalon. A posztot teljes terjedelemben tesszük közzé.

Úgy tűnik, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) illetékeseit nem érdekli, hogy számos polgármester és több országgyűlési képviselő, köztük kormánypárti politikusok jelezték, hibás döntésnek tartják a regionális vasúti közlekedés elsorvasztását: július 1-től a Csorna–Hegyeshalom vonalon a naponta irányonként 8 vonatból 7-et törölnek, helyettük pótlóbuszokat állítanak forgalomba, ezáltal a menetidő 34-ről 71 percre nő, a kerékpárszállítás pedig az egy-egy hajnali illetve esti vonatot kivéve nem lesz lehetséges.

A visszafejlesztést semmi nem indokolja, hiszen egy kivételesen jó állapotú vasútvonalról van szó: a pálya 100 km/h sebességre alkalmas, 2015-ben villamosították és az állomásokat akadálymentesítették. Az üzemeltető GYSEV eddig túlnyomórészt azokat az alacsonypadlós, légkondicionált, korszerű Flirt motorvonatokat közlekedtette ezen a szakaszon, melyeket öt évvel ezelőtt darabonként 1,7 milliárd forintért szerzett be, de szintén rendszeresen megfordultak itt a magyar vasúthálózat egyik legkényelmesebb típusának számító Jenbacher motorkocsik. Az ITM és a KTI illetékeseinek sokkal inkább példát kellene vennie a Nyugat-Magyarországon, a GYSEV vonalain az elmúlt néhány évben lezajlott fejlesztésekről ahelyett, hogy az itt elért eredményeket is a kukába dobják.
Arra sincs logikus magyarázat, miért van szükség egy újabb vasútvonalon “ideiglenes járványügyi menetrend” bevezetésére július 1-én, ha a pandémiás veszélyhelyzet már június 20-án megszűnik. Egyáltalán nem segíti a vírus elleni védekezést, hogy a négy részből álló Flirt szerelvények helyett egyetlen pótlóbuszt biztosítanak az utasoknak, melyen ráadásul hosszabb időt kell eltölteniük, mint a vonaton.
Továbbra is kérjük az ITM és a KTI illetékeseit, hogy azonnal állítsák vissza a múlt hétig érvényes menetrendeket minden vasútvonalon, decemberig pedig készüljön átfogó, az utasok és a lakosság valós érdekeit figyelembe vevő szakértői vizsgálat a regionális közlekedés fejlesztéséről!

A valódi közlekedésfejlesztés érdekében indított petíciónkat itt írjhatjátok alá: https://szabad.ahang.hu/petitions/jaratritkitas-helyett-hosszutavu-koncepciot-a-regionalis-kozlekedesben/
A Csorna–Hegyeshalom vonal július 1-től érvényes menetrendje: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/16-os_vonal_hirdetmeny_2020.07.01-tol.pdf

Itt olvashattok róla, miért elfogadhatatlan a június 6-án bevezetett járatritkítás: https://www.kozlekedotomeg.hu/vasut/vasuti-jaratmegszuntetesek-es-ritkitasok-junius-6-tol-miert-elfogadhatatlan-es-mi-a-megoldas/

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 25. 16:00, hétfő | Helyi

Adventi naptárt készítenek gyerekrajzokból Beledben

Rajzpályázat

2024. November 25. 13:00, hétfő | Helyi

Adventi Fények Útja Rábapordányban

Tematikus utcadíszítések az adventi hetekben.

2024. November 25. 09:00, hétfő | Helyi

Véradások a Rábaközben

Egyetlen véradással három beteg emberen segíthet.

2024. November 24. 16:00, vasárnap | Helyi

Hol lesz a héten áramszünet a Rábaközben?

Tervezett üzemszünetek.