Hírek
2017. Május 09. 07:00, kedd |
Helyi
Forrás: Bognár Amália
Csornai gyerekek forradalmi időutazása Petőfivel
Valóra vált az álom, megtarthatták a 3D nyomtatót a csornai széchenyisek.
Nemrég arról írtunk, hogy a csornai Széchenyi István Általános Iskola tanulói tanáraik vezetésével országos pályázaton mérték össze erejüket másokkal. A tét nem volt kicsi. A verseny szponzora díjaként a győztes megtarthatja azt a 3D nyomtatót, amivel egy társasjátékot kellett készíteni a kiírás szerint. Jó híreket kaptunk, gratulálunk:
A 21. század technikai kihívásai, a digitális világ terjedése számtalan új feladat elé állítja az iskolákat és pedagógusokat. Nemcsak az internetbiztonság, netikett tanítása kerül előtérbe, hanem annak lehetősége, hogy a diákok digitális tartalmakat hozzanak létre, és ezáltal új ismeretekre tegyenek szert. Egy ilyen alkalmat biztosított a CraftUnique Kft. a Digitális Témahét keretében, hiszen az ország 15 iskolájába jutatott el egy-egy 3D nyomtatót. A pályázat során az adott intézményekben, a szakgimnáziumtól az általános iskoláig, a diákok esélyt kaptak arra, hogy közelről ismerjenek meg egy ilyen digitális eszközt. A megismeréshez kapcsolódó feladat egy olyan társasjáték létrehozása volt, amely egyedi kivitelezésű, kreatív, amelyet átadható tantárgyi tudás jellemez, és a dokumentáció minősége is megfelelő. Az eredményhirdetés alapján a Széchenyi-iskola is bekerült azok közé az intézmények közé, amelyek véglegesen megtarthatják a 3D nyomtatót.
Mi az 1848. március 15-i eseményeket dolgoztuk fel. Kerettörténetünk alapján egy időtörésnek köszönhetően a játékosok a forradalmi forgatagba csöppentek bele, és csak akkor térhettek vissza saját korukba (2017-be), ha megvédték Petőfi Sándort egy titokzatos, szintén 21. századi időutazótól. A sikeres feladatmegoldásokkal követőket gyűjthettek, azaz egyre bővíthették a forradalmi tömeg létszámát. A követőket kulcsokra válthatták, amelyeket a különböző helyszíneken lévő időgépekből szerezhettek meg. Ha valamelyik résztvevő mind a hat eltérő színű kulcsot megkaparintotta, akkor nyert. A társasjáték ügyességi, figyelemfejlesztő, műveltségi feladatokat és képességkártyákat is tartalmazott. A kettes számrendszerű dobókockával és a feladatok Qr-kódba rejtésével módot adtunk arra, hogy a társas a hagyományos mellett digitális formában is játszható legyen.
A játék megalkotása közben nemcsak jól éreztük magunkat, hanem együttműködtünk, ötleteltünk, alkottunk, gondolkodtunk és tanultunk.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 01. 19:00, vasárnap | Helyi
Zöld jövő a közösségi összefogás erejével
Lehet még jelentkezni a MOL – Új Európa Alapítvány Zöld Oázis pályázatára
2024. December 01. 16:00, vasárnap | Helyi
Hol lesz a héten áramszünet a Rábaközben?
Tervezett üzemszünetek.
2024. December 01. 13:00, vasárnap | Helyi
Kékes rétihéja számlálás a Hanságban és a Szigetközben
2024. December 01. 09:00, vasárnap | Helyi
Január 15-én megszűnik az eddig használt Ügyfélkapu
Mi változik, és van-e ettől félnivalónk?