Hírek
2013. Január 30. 05:00, szerda |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
GfK: tovább csökkent az akciós újságok száma
A GfK Hungária Leaflet Monitor adatai szerint tovább csökkent a kereskedők akciós újságjainak száma, legnagyobb mértékben a diszkontok esetében. Az élelmiszer-vegyi áru kategóriában hirdetett termékek száma az „egyéb konzerv áruk” kategóriát leszámítva csökkent, az alkategóriák közül leggyakrabban a felvágottak szerepelnek a leafletekben. Az akciós újságokban ugyanakkor növekvő számban jelennek meg az olyan technikai újdonságok is, mint a táblagépek vagy az e-könyv olvasók.
Az adatok azt mutatják, hogy a vásárlók racionalizálódó döntéseire válaszul – a korábbi évek trendjeinek megfelelően – újra csökkent, mintegy 10 százalékkal, a kereskedők által publikált akciós újságok száma. Míg 2011-ben országosan 1144 leaflet jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot jelentettek meg az áruházak és áruházláncok.A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, így a barkácsáruházak kiadványainak száma 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi láncok újságjainak száma 4 százalékkal nőtt. A drogériák leafletpiaci aktivitása nem változott a 2011. évhez képest. A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg. A kiadványok számának csökkenése ugyanakkor magával vonta a terjedelem bővülését a hipermarketek és a szupermarketek esetében.
Egy leaflet átlagos érvényességi időtartama továbbra is két hét, az átlagos terjedelem viszont a 2011-es 16,7 oldalról kis mértékben, 17,5 oldalra bővült 2012-re.A szezonalitás jelentősége valamelyest csökkent az előző évhez viszonyítva: akkor a kereskedelmi szempontból kiemelkedő időszaknak számító iskolakezdési szezonban, a harmadik negyedévben a 27 százalékot is elérte a hirdetett termékek száma, tehát meghaladta az időarányos átlagot. 2012-ben ugyanakkor ez az arány valamivel az átlag alatt, 24 százalék körül volt.Az iskolakezdés hónapjai tehát nem emelkedtek ki 2012-ben, az összes termékek 9 százalékát hirdették augusztusban és 7 százalékát szeptemberben,szemben a 2011-es 9 és 10 százalékos adatokkal. Az élelmiszer-vegyi áru kategóriában hirdetett termékek száma 6 százalékkal csökkent, ami abszolút számban – az „egyéb konzerv áruk”-at leszámítva – az összes fő kategóriát érintette.
Az FMCG termékkategóriák, melyek hirdetéseinek száma a legnagyobb mértékben változott 2012-ben az előző évhez képest. Az alkategóriák közül 2012-ben legtöbbet a felvágottakat (6768 db), bort (5363 db), a virslit-kolbászt (4924 db) és a sört (3956 db) hirdettek a kereskedők akciós újságokban. A szokásos termékeken felül a leafletek lapjain a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, 2012-ben viszont már ennek több, mint háromszorosa volt ez a szám (462). Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 03. 07:53, kedd | Életmód
Több száz magyar film elérhető hétfőtől az ünnepek alatt a Filmio kínálatában
Több száz magyar film vált elérhetővé hétfőtől a Filmio, a Nemzeti Filmintézet streaming platformjának kínálatában, ahol egészen január 6-ig lehet a kiemelt alkotásokat ingyenesen megtekinteni.
2024. November 29. 08:16, péntek | Életmód
NNGYK: a háziorvosnál igényelhetők december elejétől a térítésmentes Covid-vakcinák
A háziorvosnál igényelhetők december elejétől a térítésmentes Covid-vakcinák - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) csütörtökön az MTI-vel.
2024. November 28. 08:19, csütörtök | Életmód
Öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfeleinek az MVM
Az MVM 2024. november 29. és 2025. január 5. között több mint öthetes önkéntes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei körében.
2024. November 27. 08:11, szerda | Életmód
Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
A legszegényebb kistelepüléseken élő gyermekek személyes kívánságait teljesíti idén karácsonykor is a Magyar Máltai Szeretetszolgálat - közölte a szervezet kedden az MTI-vel.