Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2016. Március 09. 10:00, szerda | Helyi
Forrás: kormány.hu

Nem EU támogatásból, hanem hitelből építik tovább az M85-t?

Nem EU támogatásból, hanem hitelből építik tovább az M85-t?

500 millió euró hitelt vesz fel Magyarország az Európai Beruházási Banktól a közúthálózat fejlesztésére.

Félmilliárd eurós hitelkeretről írt alá megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Baranyay László, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke. A kedvezményes hitelből a közúthálózat fejlesztését fogják finanszírozni a következő öt évben.- közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium a kormány honlapján.

Varga Mihály az aláírás előtt ismertette: a kormány és a bank között lezajlott egyeztetések nyomán az EIB a 2020-ig tartó időszakban kész Magyarország közúti infrastruktúrájának fejlesztéséhez 500 millió euró összegű – több részletben lehívható – hitelkeretet biztosítani. Az első, most megkötött hitelszerződés értéke 140 millió euró.

A hitelszerződés, amely a „Közúthálózat modernizációja – A” címet viseli, a kormány határozata, valamint a központi költségvetés alapján a „Kiemelt közúti beruházások” fejezet központi költségvetési kiadásaihoz járul hozzá. A hitelkeretnek köszönhetően közúthálózatunk azon elemeit is gyorsabb ütemben tudjuk modernizálni, amelyek nem tartoznak az úgynevezett „TEN-T”, vagyis a Transzeurópai Közlekedési Hálózathoz, illetve európai uniós forrásokból nem támogathatóak – tájékoztatott a miniszter.

A hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakasza, az M85 autóút Csorna–Sopron országhatár szakasza, és a 23. és 25. főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.

Varga Mihály a fejlesztések előnyeit ismertetve elmondta: a megújuló úthálózat hozzájárul a regionális egyenlőtlenségek csökkentéséhez, a közúti elérhetőség javításával vállalataink és vállalkozásaink hatékonyságának és versenyképességének emeléséhez, a közlekedésbiztonság javításához, valamint turisztikai lehetőségeink jobb kiaknázásához.

A kormányzati sajtótájékoztatóhoz csak annyit tennénk hozzá, egészen eddig arról beszélt a kormány, hogy az Európai Unió támogatásával építik meg az M85-ös gyorsforgalmi utat Csorna és Sopron közt, nem pedig hitelből. Miért vált az M85 "európai uniós forrásokból nem támogatható" beruházássá? Miért kell 150 milliárd hitelt felvenni erre az útépítésre? Mire elég a 150 milliárd hitel a felsorolt fejlesztésekből, ha csak a Győr-Csorna szakasz 70 milliárdba került? Miért tüntettek el a Magyar Nemzeti Bankban 260 milliárdot, ha most útépítésre 150 milliárd hitelt kell felvenni? A 2018 március 15-i átadásra ígért Csorna-Sopron országhatár szakasz az építés elkezdésétől is messze jár! Lehetséges-e, hogy a kétszer olyan hosszú út feleannyi idő alatt elkészül, mint a Csorna-Győr szakasz?

Címkék: csorna, M85

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 13:00, csütörtök | Helyi

Állásbörze - a legújabb állásajánlatok

A heti Szuperinfóból

2024. Április 25. 09:00, csütörtök | Helyi

A megengedett sebesség duplájával ment a Speedmaraton megyei nyertese

Speedmarathon

2024. Április 24. 16:00, szerda | Helyi

Önkéntes szemétszedés Bágyogszováton

Te Szedd!

2024. Április 24. 13:00, szerda | Helyi

Önkéntes szemétszedés Szilban

Te Szedd!