Hírek
2012. December 04. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Hogyan hatnak a hirdetések a gyerekkori elhízásra?
Az elhízott gyermekekre sokkal nagyobb hatással vannak az élelmiszer-reklámok, mint egészséges súlyú társaikra - egy új tanulmány szerint ez az egyik oka a gyermekkori elhízás járványméretűvé válásának és folyamatos emelkedésének- írja a Fox News.
Az amerikai Járványügyi-és Megelőzési Központ (CDC) adatai szerint az elhízott 6-11 éves korúak aránya 1980-ról 2008-ra 7-ről 20 százalékra emelkedett. A 12-19 éves korúak között szintén megugrott az elhízottak aránya, ugyanezen időszakot nézve 5-ről 20 százalékra.
Annak megállapítására, hogy a gyerekek hogyan reagálnak az egyes élelmiszer-hirdetésekre, a kutatók funkcionális mágneses rezonancia (fMRI) vizsgálatot vettek igénybe, amely a véráramlás mérését használja az agyi aktivitás mértékének megállapítására.
A kutatásban résztvevő 20 gyereknek 60 ismert élelmiszer reklámtáblát és 60 nem élelmiszerről szóló reklámot mutattak. A gyermekek fele elhízott volt, míg másik fele egészséges testsúlyú.
A kutatók azt találták, hogy az elhízott gyerekeknél az agy jutalmazással összefüggő területe jóval aktívabb volt, mint egészséges súlyú társaiknál azt követően, hogy végignézték az élelmiszer-hirdetéseket. Ezzel szemben az agy önkontrollal társított területe az egészséges súlyúaknál volt jóval aktívabb szemben az elhízott csoporttal.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 10. 15:24, péntek | Életmód
Átadták a megújult KRESZ-parkot a Városligetben
A Liget Budapest Projekt részeként megújult a KRESZ-park és környezete a Városligetben. A közlekedési helyzeteket játékosan bemutató parkot Lázár János építési és közlekedési miniszter adta át pénteken.
2024. Május 10. 12:05, péntek | Életmód
Együttműködési megállapodást kötött a Gondosóra program és a gyógyszerészkamara
A tájékoztatás és koordináció, később pedig a 65 évesnél idősebbek gördülékenyebb gyógyszerhez jutása érdekében együttműködési megállapodást kötött a Kormányzati Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. és a Magyar Gyógyszerészi