Városlista
2024. május 18, szombat - Erik, Alexandra

Hírek

2022. Február 14. 11:48, hétfő | PR
Forrás: (x)

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Ha megszületett a döntés, miszerint marketing ügynökségre bíznád a vállalkozásod marketing feladatainak kezelését, akkor rögtön újabb döntéssel találod szemben magad.

Hogyan válasszam ki a megfelelőt a rengeteg lehetőség között?

Ha megszületett a döntés, miszerint marketing ügynökségre bíznád a vállalkozásod marketing feladatainak kezelését, akkor rögtön újabb döntéssel találod szemben magad. Hogyan válasszam ki a megfelelőt a rengeteg lehetőség között?

Laikusként nem egyszerű megtalálni azt a csapatot, amelyre rábízhatod a vállalkozásod ezen szegletét. Éppen ezért íródott ez a bejegyzés. Összegyűjtöttem számodra a legfontosabb szempontokat, amelyek segítségedre lesznek a mérlegelés során. Kezdjünk az alapokkal!

A szükségleteid felmérése

Mielőtt nekikezdenél a keresésnek fontos, hogy minél pontosabban meghatározd az igényeidet. Így jóval egyszerűbb lesz leszűkíteni a mezőnyt. Néhány kérdés, ahhoz, hogy ez gyorsabban menjen:

Mekkora mértékű munkát akarsz kiszervezni?

Elég egy kisebb, specializáltabb tudással rendelkező marketing ügynökséget keresni, vagy egy nagyobb full-service ügynökségre lesz szükséged? Ez talán az a kérdés, ami a legtöbb alternatívát kiszelektálja.

Egy nagyobb ügynökségre jellemzően több feladatot is rábízhatsz, sokkal szélesebb körű munkát szervezhetsz ki nekik, de valószínűleg komolyabb összegeket kell erre fordítanod.

Például a weboldal készítés ára egy full-service ügynökségnél valószínűleg magasabb lesz, mint egy egyéni vállalkozó esetében, de jó eséllyel különálló grafikus, designer és fejlesztői csapat dolgozik majd rajta egyetlen ember helyett.

Mennyi pénzed van a feladatra?

Másik nagyon kritikus kérdés érthető módon az anyagiak köre. Érdemes kettébontani a kérdést. Valószínűleg havidíjas szolgáltatásra fogsz előfizetni így érdemes első körben egy éves büdzsét meghatározni. Azaz mennyit tudsz éves szinten marketingre fordítani.

Ha ez megvan, akkor ezt hónapokra bontva megkapod azt az összeget, amelyet egy ügynökség havidíjára tudsz fordítani. Persze itt is vannak speciális esetek, például ha a hirdetéskezelést szeretnéd kiszervezni, akkor érdemes a hirdetési költségeket is belekalkulálni a büdzsébe, mivel ez a legtöbb helyen nem része a havidíjnak.

Van-e olyan marketinghez szorosan kötődő terület, ami már megfelelően működik?

Ezzel a kérdéssel azt mérhetjük fel, hogy mi az amit érdemes házon belül tartani. Ezzel is tovább szűkítve a lehetőségek körét.

Például, ha már házon belül kezeli valaki a közösségi média profiljaidat és megfelelő hatékonysággal működik a dolog, akkor ezt nem biztos, hogy érdemes kiszervezni. Ugyanez igaz akkor, ha van egy nagyon jól teljesítő honlapod, ebben az esetben nem szükséges honlapkészítést is végző marketing ügynökséget keresned.

Mennyire specializált az iparágad?

Előfordulhat, hogy annyi speciális területen tevékenykedsz, hogy egy nem elegendő, vagy nem megfelelő tapasztalattal rendelkező ügynökség nem tud megfelelő hatékonysággal segíteni. Érdemes ilyen esetben átnézni az ügynökség portfólióját és mérlegelni, hogy képesek lehetnek-e segíteni.

Mit vársz el az ügynökségtől?

Ez egy fokkal szubjektívebb szempont, mint a fentebb felsoroltak. Itt össze kell gyűjtened minden olyan tényezőt ami számodra fontos és alapvető elvárásként kezeled. Mire kell itt gondolni? Néhány tipp:

Dedikált kapcsolattartás. Ha fontos, hogy mindig ugyanazzal a személlyel tudj egyeztetni és legyen valaki aki, mindig a legfrissebb információkkal rendelkezik a közös munkáról, akkor ezt érdemes szem előtt tartani.

Az ügynökség értékrendje. Nagyon szubjektív, de ha számodra elvárás például a környezettudatosság, vagy, hogy adott iparágakat ne támogasson egy ügynökség, akkor vedd figyelembe.

Stabilitás. Ha fontos számodra, hogy egy stabil partnerrel dolgozz, akkor érdemes megvizsgálni a céginformációs adatbázisokat, miközben a megfelelő partner után kutatsz.

Végszó

Egy marketing ügynökséggel kötött partneri megállapodás a legjobb esetben hosszú évekre szól, így érdemes jól megfontolni a döntést és lehetőleg már elsőre jól választani. Remélem ebben a döntési folyamatban segítségedre volt a fenti útmutató.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 15. 09:45, szerda | PR

K&H: a karbonlábnyom csökkentése üzletileg is megéri

a legfrissebb CDP-jelentés szerint csak minden ötödik európai cég aktív a zöld átállás terén

2024. Április 27. 12:16, szombat | PR

Az év felelős foglalkoztatója a Jánosik Kft.

Év felelős foglalkoztatója díjat nyert a Jánosik és Társai Kft. a nagyvállalati kategóriában.

2024. Április 26. 10:10, péntek | PR

A multifunkcionalitás a stílusjegyek kombinálásában is nyerő választás!

A mai gyors tempójú világban, ahol minden perc számít, a többfunkciós ruhadarabok és kiegészítők kiemelkedő szerepet kapnak a divatiparban.

2024. Április 22. 19:37, hétfő | PR

Indul a Nemzeti Faültetés Napja: Legyen Magyarország Európa legzöldebb országa!

2024. április 22-én, a Föld napján indítja útjára a 10 millió Fa országos közössége a Nemzeti Faültetés Napját