Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2012. Május 23. 20:29, szerda | Helyi
Forrás: Goodwill PR és Kommunikációs ügynökség

Kómában a magyar autópiac - Mikor jön az ébredés?

Kómában a magyar autópiac - Mikor jön az ébredés?

60 évig szolgálná gazdáját Magyarországon egy autó a jelenlegi eladási szinten használtautóimport nélkül.

Szinte el sem mozdult a harmadik évezred negatív rekordjától a magyar újautó piacon az értékesítések száma 2011-ben, és ez a válság előtti évekhez képest nehezebb helyzetbe hozta a hazai újautó kereskedőket, mint amit Portugália és Görögország újautó kereskedőinek kellett elviselniük – derül ki a PwC Magyarország legújabb felméréséből.

Magyarországon a 2011-es évben is alig volt tapasztalható emelkedés az új autók forgalomba helyezésének tekintetében, mindössze 45.000 új autót regisztráltak. A gazdasági kómából tehát még korántsem tért magához az autópiac. Az alacsony értékesítések eredményeképp ugyanakkor továbbra is nagy szerep jutott a használtautó piacnak és a szerviz iparágnak. Emellett dominálnak a készpénzes vásárlások: megdöbbentő, hogy mindössze 9 százalék az értékesítések hitellel finanszírozott része. Mindemellett a felmérésben résztvevők a feketegazdaság jelenlétét az iparágban tulajdonképpen kivétel nélkül elismerik, és a becsületes kereskedők minden lehetséges eszközzel harcolni szeretnének ellene.

„A 2011-es személyi jövedelemadó és társaságiadó-változások a résztvevők 80 százaléka szerint nem voltak elegendők, hogy segítsék az autókereskedők helyzetét” – mutat rá Rátosi Róbert, a PwC autóipari munkacsoportjának menedzsere. A 2012-ben életbe lépő változások közül a kereskedők várakozásai szerint a gépjármű átírási illeték változtatása 6 százalékos csökkenést eredményez a használtautó értékesítésekben, míg a cégautó adó változtatása 8 százalékos visszaesést fog eredményezni az újautó értékesítések tekintetében.
A feketegazdaság jelenlétét felmérő kérdésekre adott válaszok egybehangzóak. A válaszadók 97 százaléka szerint a feketegazdaság jelen van az iparágban. A fertőzöttség okaként a válaszadók 40 százaléka jelölte meg a magas adókat, 21 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy az árak alacsonyan tartása miatt az ügyfelek el is várják ezt a magatartást. A megfelelő törvényi háttér hiányát is számos résztvevő nevesítette a felmérésben, mint mögöttes okot. A feketegazdaság visszaszorítására a válaszadók 72 százaléka szerint adócsökkentés, 67 százalék szerint a kötelező adatbázisok kiépítése jelenthet egyfajta megoldást, például a szerviz tevékenységek lekövethetősége céljából.

Összességében elmondható, hogy a statisztikák alapján az újautók piacán a forgalomba helyezések száma jóval a piaci egyensúly alattinak mondható, a növekedésnek szükségképp el kell érkezni. Ebbe az irányba mutat az autóállomány cserélődésének jelenlegi 60 év feletti értéke, és a környező országok, hasonló méretű piacok statisztikáival való összevetés is. A növekedés ugyanakkor a kereskedők szerint meglehetősen lassan fog minket elérni: a 2012-es évre vonatkozó újautó értékesítésre vonatkozó becslések átlaga mindössze 46 ezer. A válaszadók 62 százaléka szerint 2012-ben semmi esély nincs a növekedésre, 2013-14-ben már a kereskedők 89 százaléka, ezután pedig 98 százalékuk számít valamilyen mértékű emelkedésre.

Címkék: autó

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi

Mikulásváró Bősárkányban

Jelentkezési határidő november 27.

2024. November 21. 16:00, csütörtök | Helyi

A Pannon-Víz nevében próbálkoznak telefonos csalók

Felhívás

2024. November 21. 13:00, csütörtök | Helyi

Heti állásajánlatok

Találj magadnak új munkahelyet!

2024. November 21. 09:00, csütörtök | Helyi

A közlekedési balesetek alapszabálya

Sérült esetén kötelező rendőrt hívni.