Városlista
2024. május 4, szombat - Mónika

Hírek

2023. Augusztus 05. 09:00, szombat | Helyi
Forrás: Eon

Mi a teendő áramszünet esetén?

Mi a teendő áramszünet esetén?

Mikor hívjuk a hibabejelentő vonalat?

Bármilyen gondos áramhálózati karbantartás ellenére is előfordulhat, hogy egy vihar során, vagy egyéb okokból, például egy tervezett karbantartás miatt „elmegy” az otthonunkban az áram. Minden esetben kell-e hívni az Eon hibabejelentő vonalát, vagy meg tudjátok-e ti is nézni, hogy mi az oka az áramszünetnek, és ha nem tervezett karbantartásról, hanem üzemzavarról van szó, akkor tudnak-e már róla.

1. Először ellenőrizzük otthon a villanyórát és a biztosítékot!

Ha áramszünet van, először mindig otthon érdemes ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Minden lakásban van egy biztosítékdoboz. Elsőként azt nézzük meg, hogy nem ment-e ki valamelyik biztosíték.A következő lépés, hogy a mérőnél felszerelt központi kapcsolót is ellenőrizzük, hogy bekapcsolt állapotban van-e.
Amennyiben valaki azt tapasztalja, hogy a lakásában gyakran lemegy a kismegszakító (a biztosíték), akkor ott valami belső probléma állhat a hattérben. Ilyenkor egy regisztrált szerelővel érdemes átvizsgáltatni saját ingatlanunk belső hálózatát.

2. Ellenőrizzük az eon.hu weboldalon az áramszüneti térképet!

2.1. Ellenőrizzük, hogy nem érinti-e tervezett karbantartás miatti áramszünet a lakóhelyünket!

Tervezett karbantartásra általában hétköznap és napközben szokott sor kerülni, hétvégén, ünnepnapon, korán reggel, késő este vagy éjszaka nem. Hétvégén, ünnepnapon, vagy éjjeli időpontban a tervezett karbantartást, mint lehetséges okot tehát kizárhatjuk. Az Inforábaköz oldalon minden héten (vasárnap délután vagy hétfő reggel) közzétesszük a Rábaközben előre tervezett áramszüneteket.
Napközben tapasztalt áramszünet esetén azeon.hu weboldalon ellenőrizhetjük, hogy tervezett karbantartás vagy üzemzavar miatt van-e áramszünet az utcánkban.

2.2. Ellenőrizzük, hogy nem érinti-e olyan üzemzavar a lakóhelyünket, amiről már tudunk és aminek a javítása már folyamatban van!

A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás kiemelt fontosságú egy energiaszolgáltató esetében, ezért is működtet az E.ON számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és a transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a több mint két évtizede működő rendszernéhány évvel ezelőtt kiegészülta kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel, amelynek legfontosabb adatai megjelennekaweboldalukon az áramszüneti térképenis.

3. Akkor hívjuk a hibabejelentő vonalat, ha a fentiek nem vezettek eredményre

Ha a fentiek alapján úgy látjuk, hogy elképzelhető, hogy az E.ON még nem tud a hibáról, akkor célszerű hívni az E.ON hibabejelentő vonalát, ami éjjel-nappal elérhető.

A hibabejelentő vonal száma az észak-dunántúli régió esetén 06-80-533-533,

A fentiekről egy rövid tájékoztató videót is készítettek, érdemes megnézni:

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 04. 16:00, szombat | Helyi

Emlékezzünk és emlékeztessünk

Pályázati felhívás a magyarországi holokauszt 80. évfordulójának alkalmából.

2024. Május 04. 13:00, szombat | Helyi

Madárfiókát találtam, mit tegyek?

Útmutató szakértőktől.

2024. Május 04. 09:00, szombat | Helyi

Nyári alkotótábor gyerekeknek Beledben

Érdeklődni jelentkezni a művelődési házban lehet.

2024. Május 03. 16:00, péntek | Helyi

NAV-Mobil: ellenőrizze egyszerűen adószámláját!

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mobilappjában pillanatok alatt ellenőrizheti adószámláját, azaz, hogy van-e tartozása, esetleg túlfizetése a NAV-nál.