Hírek
2022. November 24. 14:54, csütörtök |
PR
Forrás: 24/7
Tippek podcast készítéshez
Mára a podcast vált az egyik legnépszerűbb tartalomtípussá.
A podcasteket manapság a rádió utódjaként emlegetik, ami nem véltlen, hiszen funkciójuk, életünkben betöltött szerepük nagyon hasonlít a rádióéhoz. Mára a podcast vált az egyik legnépszerűbb tartalomtípussá, ezért, ha vállalkozásod van, és el akarod érni a célközönségedet, ez egy remek eszköz a kezedben. Ha felvetődött már benned, hogy podcast indításba vágd a fejszédet, de nem tudod, miként fogj hozzá, olvass tovább!
Miért éri meg podcastet indítani?
Azzal már bizonyára nem mondunk újat, hogy a tartalomgyártás ma az egyik legerősebb eszköz a marketing szakemberek és a cégek kezében, amellyel sokkal hatékonyabban szerezhetnek vevőket, mint erőszakos reklámokkal.
A podcasteket mindenki imádja, hiszen érdekesek, informatívak, jó esetben szórakoztatók – s ami nagyon lényeges, mellette lehetőség van valamilyen más tevékenység végzésére (pl. vasalásra, kutyasétáltatásra, futásra stb.).
Vállalkozóként pedig lehetőséget ad arra, hogy egyedi módon mutasd be a termékedet vagy a szolgáltatásodat, szakértői státuszra tegyél szert általa, s valódi közösséget kovácsolj a hallgatóidból.
A bónusz, hogy hapodcast csatornát indítasz, az eszközbeszerzésre sem muszáj egy vagyont áldoznod.
5(+1) tanács a szuper podcastekhez
-
Határozd meg a témát, és tarts ki az ötleted mellett!
Bármilyen tartalomgyártásba is kezdj bele, a kitartás és a tudatosság a két legfontosabb „hozzávaló”, amelyek nélkül működésképtelen a „recepted”.
Elengedhetetlen, hogy olyan podcast témát válassz, amely iránt valóban érdeklődsz, különben azt fogod kis idő elteltével észrevenni, hogy a kezdeti lelkesedés szép lassan alábbhagy.
Ha megvan a téma, ne csupán az első adás tartalmát találd ki, hanem lehetőleg az első 25-ét is tervezd meg – sőt, akár összeírhatod a meghívni kívánt vendégek névsorát is!
-
Fektesd le a brand alapjait!
Természetesen szükséged lesz első lépésként egy szuper címre és egy ütős indexképre, amelyek felkeltik az emberek érdeklődését, és kelleni fog egy rövid leírás is a csatornádhoz.
Ezekre érdemes nagy gondot fordítani, mivel ezek lesznek azok az elemei a csatornádnak, amelyekkel az érdeklődők legelőször találkoznak, s ez alapján fogják eldönteni, hogy meghallgatják-e a podcastedet vagy sem.
Ha ezek megvannak, tervezd meg a teljes arculatot, figyelve az egységes megjelenésre! Ezt akkor is tartsd szem előtt, amikor a következő lépéshez érsz, és elkészíted a közösségi média profilokat, amelyeken keresztül a kontentek eljutnak majd a közönséghez!
Végül határozd meg, milyen gyakran szeretnél tartalmakat megosztani, s tervezd meg az adások hosszát is!
-
Gondoskodj a technikai feltételekről!
Természetesen nem szükséges a legdrágább eszközöket megvenned, viszont a másik véglet se szerencsés, ha a legolcsóbb, gagyi cuccokat rakod a kosárba, mivel a hangzásnak kifogástalannak kell lennie, ehhez pedig minőségi felszerelésre és megfelelő helyiségre van szükség.
Utóbbit legegyszerűbben és legbiztosabban podcast stúdió bérléssel érheted el, ahol rendelkezésedre áll minden, ami a szuper hangzáshoz kell: jó minőségű eszközök és egy felvételkészítésre optimalizált terem.
-
Készítsd el a felvételt!
Törekedj arra, hogy légy minél természetesebb, és kerüld a modoros, mesterkélt stílust! Az jó, ha lelkesen beszélsz, de ha túlzásba esel, könnyen hatásvadásszá válhatsz, ami nem lesz szimpatikus a hallgatók számára.
-
Oszd meg az elkészült podcastet!
Ha elkészült a felvétel, megoszthatod a social media oldalaidon, illetve kiküldheted e-mailben a feliratkozóknak, vagy kereshetsz releváns témájú fórumokat is, ahol közzé teheted!
A visszajelzéseket érdemes figyelni, de ha kritikát vagy javaslatokat kapsz, mindenképpen mérlegeld a jogosságukat, és ne vegye el a kedved a további tartalomgyártástól, ha nem csupán dicsérő szavakat kapsz!
+1 tipp
Ha szeretnél profi podcasteket, de szívesen megkímélnéd magad az ezzel járó macerától, átadhatod a feladatot egy online marketing ügynökségnek, akik a tervezés és a kivitelezés valamennyi lépését elvégzik helyetted.
Amennyiben segítségre van szükséged, vedd fel a kapcsolatot aDLX MEDIA online marketing ügynökség csapatával!
Ezen írás aMinden férfinak férfi portál segítségével jelent meg.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR
7 százalékos volt a gyerekinfláció
olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR
K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
sokan borúsan látják a jövőt
2024. November 13. 09:17, szerda | PR
K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.
2024. November 04. 14:07, hétfő | PR
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok