Hírek
2018. Október 10. 16:00, szerda |
Helyi
Forrás: NAV Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága
Túlfizetése van a NAV-nál? Így kérheti vissza.
Ha nem a jó nyomtatványon igényli, késhet a visszafizetés.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal az október végéig kiküldött kivonatokkal mintegy félmillió adózót értesít arról, hogy adó-, illetve vámtartozása vagy túlfizetése van. A Győr-Moson-Sopron megyei tapasztalatok szerint egyre többen nem a megfelelő nyomtatványon kérik vissza a túlfizetést, így később juthatnak hozzá a visszaigényelt összeghez.
Október végéig azok kapnak adószámla-kivonatot, akiknek legalább egy adónemben ötezer forintnál több tartozása, vagy túlfizetése van a tavaly december végi adatok szerint. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is találhat a postaládájában, aki fizetési kötelezettségét tavaly nem vagy csak késedelmesen teljesítette és emiatt ötezer forintot elérő pótléka keletkezett.
Győr-Moson-Sopron megyében egyre többen különböző önkormányzati adóhatóságok nyomtatványait felhasználva szeretnék visszaigényelni a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól túlfizetésüket. A NAV által kezelt bármely fennálló túlfizetés kiutalása azonban kizárólag a hivatal által rendszeresített 1817-es számú nyomtatvány benyújtásával kérhető. A nyomtatvány letölthető a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu), illetve elérhető az adóhivatal ügyfélszolgálatain. Az ügyfélkapuval rendelkezők otthonról, elektronikusan beküldhetik a kérelmet, de akár papíros formában is benyújtható postán vagy személyesen.
Csak az elévülési időn belüli, és csak valós túlfizetés visszaigénylésére van mód, előfordulhat ugyanis, hogy a túlfizetés „látszólagos”. Ilyen például az, amikor a befizetés már megjelenik az adószámlán, a bevallás viszont még nem, mert javítás alatt áll. Túlfizetést okozhat az évközi adóelőleg megfizetése is, ha a bevallás benyújtási határideje későbbi időpontra esik.
A valós túlfizetést átvezetéssel fel lehet használni másik adónemen lévő tartozás rendezésére is, ami szintén a 1817-es nyomtatványon, vagy telefonon, a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén kérhető a 80/20-21-22-es számon. A telefonos ügyintézés szolgáltatásai ügyfélazonosító számmal, vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítással vehetők igénybe.
Akinek tartozása van, érdemes azt mielőbb rendeznie, így elkerülhető a további késedelmi pótlék felszámítása. Legegyszerűbben otthonról, bankszámláról átutalással, valamint az eBEV felületen bankkártyás befizetéssel rendezhető az elmaradás. Átutalásnál a tartozásnak megfelelő adónem számlaszámára kell utalni az összeget, a közlemény rovatban pedig fel kell tüntetni az adóazonosító jelet. Emellett lehetőség van az ügyfélszolgálatokon is bankkártyás befizetésre, csekkigénylésre.
Az adószámla-kivonatot, illetve a pótlékértesítőt mindenkinek célszerű összehasonlítania a saját nyilvántartásával. Az adatok értelmezésében a kivonat mellékleteként megküldött „Tájékoztató” segít. Aki nem ért egyet a kimutatás adataival, a levélhez csatolt, illetve a NAV honlapjáról is letölthető „Észrevétel” nyomtatványon jelezheti ezt az adóhivatalnak.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 09:00, péntek | Helyi
Mikulásváró Bősárkányban
Jelentkezési határidő november 27.
2024. November 21. 16:00, csütörtök | Helyi
A Pannon-Víz nevében próbálkoznak telefonos csalók
Felhívás