Hírek
2015. Január 23. 07:00, péntek |
Helyi
Forrás: GYSEV Zrt
Csorna lesz a GYSEV egyik forgalomirányító központja
Központi forgalomirányításra váltanak a GYSEV-nél
Csaknem hét milliárd forintos beruházással kétszintű integrált központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV Zrt. vasútvonalain. A beruházás elvégzése után a Szombathelyen valamint Csornán kialakított központi forgalomirányító központ látja majd el a vasúttársaság 35 távvezérelt állomásának irányítását. A távvezérlés kiépítésének és központosításának komoly előnye, hogy a vasútvonalak átbocsátó képessége növekszik. Emellett leegyszerűsödik a forgalomirányítás, így csökken a késések, valamint a vasúti közlekedés zavartatásának kockázata.
A fejlesztésnek köszönhetően a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, ill. a Győr-Sopron szakasz mellett központi forgalomirányítás lesz a Szombathely-Csorna-Rajka, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon is. A projekt keretében összesen 30 darab vizuális utastájékoztató kijelzőt telepítenek a szakemberek a GYSEV vasútállomásaira, ezáltal tovább javul vasúttársaság által nyújtott személyszállítási szolgáltatás minősége.
Szintén a projekt részeként Sopronban központi forgalom ellenőrző központ létesül, melynek feladata a vonalhálózat felső szintű üzemirányítása lesz. A beruházásnak köszönhetően a GYSEV Zrt. teljes hálózatán hatékonyabbá válik a forgalomszervezés mind a személy, mind pedig a teherszállításnál.
- A központi forgalomirányító, ill. a forgalom ellenőrző központok kiépítése nem olyan látványos fejlesztés, mint egy új FLIRT motorvonat beszerzése. Ugyanakkor a forgalomszervezés szempontjából rendkívül komoly előrelépést jelent vasúttársaságunknak, melynek előnyeit az utasok is érezni fogják – mondta a fejlesztés kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
A projekt kivitelezése év végén kezdődött és a tervek szerint 2016 márciusáig tart majd. A kivitelezési munkálatokat a Prolan-Savaria Konzorcium végzi, melynek tagjai a Prolan Irányítástechnikai Zrt. valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft.
A projekt összköltsége 6 milliárd 970 millió forint, mely a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) ill. és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásainak felhasználásával valósul meg; a támogatás intenzitása 100 százalék.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 21. 16:00, csütörtök | Helyi
A Pannon-Víz nevében próbálkoznak telefonos csalók
Felhívás
2024. November 21. 09:00, csütörtök | Helyi
A közlekedési balesetek alapszabálya
Sérült esetén kötelező rendőrt hívni.
2024. November 21. 07:50, csütörtök | Helyi
Dömötör Csaba: Várhelyi Olivér megkapta az EP-szakbizottsági jóváhagyását az uniós biztosi megbízatásához
Várhelyi Olivér magyar uniós biztosjelölt megkapta az Európai Parlament szakbizottsági jóváhagyását arra, hogy a következő Európai Bizottság tagja lehessen