Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2012. Október 12. 13:00, péntek | Helyi
Forrás: ipsos.hu

Jól választ, ha minket választ

Jól választ, ha minket választ

Egyre hatékonyabb az online reklám, ezt bizonyította az Ipsos Zrt kutatása.

Számszerűsítve az online reklámok kattintásait, megállapítható, hogy érdemes ezt a felületet használni. Leginkább az Y generáció (1980 után születettek) tagjai kíváncsiak a közösségi média felületein elhelyezett hirdetésekre. A korcsoport több mint fele (57%) tájékozódott már ilyen módon.

Az életkor növekedésével lankad az érdeklődés: az X generáció tagjainak (1966 és 1980 között születetteknek) 49%-át, a Baby Booemers-ek (a II. világháború után, 1946 és 1965 között születetteknek) 38%-át szegezi a fizetett közösségi felület a számítógép elé. Magyarországon ez a sorrend felborul, ugyanakkor sokkal nagyobb a közösségi reklámok iránti érdeklődés: az Y-generáció 74%-a, az X 65%-a és a Baby Boomers-ek 68%-a kattintott már ilyen felületen reklámra.

A mobiltelefonokon elhelyezett reklámok népszerűségének hasonló a sorrendje a generációk körében: az Y generáció 45%-a, az X generáció 43%-a, s a Baby Boomers-ek 34%-a követi őket. A rangsor ebben az esetben is más idehaza, de az érdeklődés a nemzetközinél valamivel alacsonyabb: 38% az Y-generáció körében, 40% az X-nél és 42% a Baby Boomers-eknél.

A leggyengébb kattintási aránya a hirdetések közül az olyan e-mailben küldött kiskereskedelmi hírleveleknek van, amelyeket mobilon olvasnak: az Y generáció 30%-a, az X generáció 31%-a, a Baby Boomers-ek 25%-a kattint rájuk. Magyarországon ezek az arányok sokkal alacsonyabbak, rendre 6%, 10% és 10%.

Tanulság a marketingesek számára: figyelő szemek követnek, követő szemek figyelnek – érdemes tartalmat tenni eléjük… - eddig idéztünk a kutatásból.

A fenti adatok alapján levonhatjuk azt a következtetést, hogy az online reklám sokkal több embert elér, mint azt néhányan gondolnák. A kutatások azt mutatják, hogy a válság kezdete óta annak az 1980 után született korosztálynak csökkent legkevésbé a fogyasztása, amelynek 74%-a (!) már kattintott online kampányra. Ilyen arányban ezt a generációt más eszközzel nem lehet elérni.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 02. 16:00, csütörtök | Helyi

Rábatamási határában teljesítette apja végakaratát az egykori amerikai katona lánya

Mi történt a világháborúban az amerikai bombázóval Rábatamási fölött?

2024. Május 02. 13:00, csütörtök | Helyi

Állásbörze - a legújabb állásajánlatok

A heti Szuperinfóból

2024. Május 02. 09:00, csütörtök | Helyi

Az időjárás kedvez a közeledő szúnyoginváziónak

Mi a teendő a ház körül?

2024. Május 01. 16:00, szerda | Helyi

Vitnyéden is összeszedték a szemetet

Te Szedd!