Városlista
2024. június 26, szerda - János

Hírek

2014. Április 01. 15:35, kedd | Belföld
Forrás: MTI

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a panaszok késedelmes megválaszolása, a telefonos panasztételi lehetőség időbeli korlátozása és a panaszkezelési szabályzat előírásainak megsértése miatt összesen 18 millió forintos bírságot szabott ki a K&H Bank Zrt.-re, az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére, valamint a Banif Plus Bank Zrt.-re - közölte az MNB kedden az MTI-vel.

A pénzintézetek közül a legmagasabb, 15 millió forintos bírságot a K&H kapta. A K&H Bank Zrt.-nél a jegybank megállapította: a hitelintézet a vizsgált 5 hónapos időszakban a hozzá beérkezett 702 panaszból 396 esetben - vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában - 30 napon túl válaszolt az ügyfeleknek, amivel megsértette a panaszkezelési válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezést.
Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepénél az MNB a panaszkezelési szabályzat rendelkezéseinek megsértése miatt rótt ki 2 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot.
A Banif Plus Bank Zrt.-vel szembeni 1 millió forint összegű jegybanki büntetés kiszabását az indokolta, hogy a hitelintézet nem biztosította az ügyfeleknek a telefonon történő szóbeli panasztétel lehetőségét heti egy alkalommal az általánostól eltérő, hosszabb ügyintézési idővel. E magatartás is sérti a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályokat - hívja fel a figyelmet az MNB, amely mindhárom banknál megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
A jegybank 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot azok panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan.
A vizsgálatot az indokolta, hogy az MNB-hez, illetve korábban a jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósághoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló - egyező tartalmú és formátumú - fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.

Címkék: Gazdaság-bank-MNB

Ezek érdekelhetnek még

2024. Június 25. 06:00, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: a paksi bővítés teljes és általános mentességet kapott a szankciós intézkedések alól

Sikerült megvédeni a magyar nemzeti érdekeket az Európai Unió újabb orosz szankciós csomagjával szemben is, a paksi bővítés teljes körű és általános mentességet kapott a büntetőintézkedések alól, így a beruházás felgyorsítható

2024. Június 25. 06:00, kedd | Belföld

Giorgia Meloni: támogatjuk Magyarország uniós elnökségi programját

Róma támogatja Budapest uniós elnökségi programjának prioritásait, így a demográfiai csökkenés jelentette kihívást, a versenyképesség növelését, az európai védelem erősítését

2024. Június 24. 12:28, hétfő | Belföld

Átvették megbízólevelüket az EP-képviselők

Átvették megbízólevelüket hétfőn a júniusi európai parlamenti (EP-) választáson mandátumot szerzett képviselők.

2024. Június 24. 12:27, hétfő | Belföld

Katasztrófavédelem: 13 vármegyében és Budapesten lesz szúnyoggyérítés a héten

Tizenhárom vármegyében és Budapesten, összesen 84 ezer hektáron gyérítik a szúnyogokat a héten a szakemberek