Hírek
2025. Január 18. 16:00, szombat |
Helyi
Forrás: MÁV
Tíz ígéret a katasztrofális vasúti állapotok javítására
Hát majd meglátjuk.
A régi vicc szerint a MÁV-nak öt fő ellensége van. A tavasz, a nyár, az ősz, a tél meg az utasok. Minden évszakban megvannak a tipikus hibák, amiknek a az előfordulási gyakorisága egyre nő. Nyáron a melegtől görbül a sín, télen a hidegtől szakad a felsővezeték, pár centi hó országrészek forgalmát állítja le. Évszaktól függetlenül rendszeresen olvashatunk hatalmas késésekről, járatkimaradásokról, kigyulladó vonatokról, télen a fűtés, nyáron a klíma hiányáról, a vasúti pályák kritikán aluli állapotáról, a leppukkant vasúti kocsikról és állomásokról és még hosszan folytathatnánk a sort. Mémmé váltak azok a fénykép- és videofelvételek, amelyeken az utasok tolják be a vonatot az állomásra, ahogy a traktor megelőzi a vonatot, ahogy a csigajelmezes ember futva tartani bírja a lépést a mellette haladó vonattal. Novemberben mi is megírtuk, hogy Csorna-Szany közötti hivatalos menetidő 45 perc (!), amire még átlagos 10 perc késést is hozzá kell számolni. Miközben Európában és a világban 300-500 km/órás sebességgel száguldó vonatokon utazhatnak az ott élő szerencsések.
Egyre nagyobb a társadalmi elégedetlenség a MÁV működésével (jobban mondva működőképtelenségével). Kezdetben Lázár János közlekedést is felügyelő miniszter tett próbálkozásokat a problémák lesöprésére vagy elbagatellizálására, de az elégedetlenség mára már elérte a politika szintjét is. Tagadni már nem tagadják a bajokat, most épp a visszafelé mutogatás szakaszában tartunk. (Azért ez rendkívül érdekes 14 évnyi korlátlan kétharmados kormányzás után, miközben számolatlanul szórták a százmilliárdokat a szemérmetlenül túlárazott út- és autópálya fejlesztésekbe.)
Elérkezett az idő, hogy most már tényleg mondani kell valamit, mert a helyzet tarthatatlan. Lázár János előállt egy 10 pontos javaslattal. Ebben ugyan a késések megszüntetését nem meri ígérni, maximum jegyár visszatérítést késések esetére. Olyannyira nem látják a vasútfejlesztés esélyeit, hogy továbbra is pótlóbuszokat ígérnek, meg a sokszor átkozott, és korábban elfoglalni kívánt GYSEV-re lőcsölnék a vasútvonalak üzemeltetését az Észak-Dunántúlon.
Lássuk azt a 10 pontot, amit a jelenlegi helyzetben meg mernek ígérni! Majd meglátjuk, mennyit tudnak megvalósítani belőle, akkor már kicsit jobb lesz, de európai színvonalú vasútról ez alapján sem álmodhatunk. Maximum megszűnik a pisiszag, de ha klímás járművön akarunk utazni, akkor meg buszra kell szállnunk.
Az ígéreteket felsoroló kép alatt egy eheti facebook bejegyzés arról, hogy mi volt a legfrissebb MÁV "sikersztori", hiszen minden hétre jut legalább egy blama. "Kora reggeli, - 4° fokos séta, a vonat meghibásodása miatt, leszállították az embereket a vonatról, majd besétáltak Tatabányára, a következő megállóig!"
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 04. 16:00, kedd | Helyi
Tudományos pályázatot írt ki a katasztrófavédelem
Pályázati kiírás
2025. Február 04. 13:00, kedd | Helyi
A Rábaközből Európa csúcsaira
A Rábaközi Hegymászók Egyesülete élénybeszámolója a könyvtárban.
2025. Február 04. 09:00, kedd | Helyi
Halálos áldozata is volt a múlt heti közlekedési baleseteknek
Az 5. héten történt
2025. Február 03. 16:00, hétfő | Helyi
Amikor újra teret engedtünk a víznek - A Nyirkai- Hany
Vasárnap volt a Vizes Élőhelyek Világnapja